יום חמישי, 28 ביוני 2012

משכנתא למוגבלים

נכון לסוף שנת 2011 מספר חשבונות הבנק המוגבלים בישראל עמד על קרוב ל - 400 אלף חשבונות. חשבון בנק אשר הופך להיות מוגבל לא מאפשר לבעל החשבון לבצע פעולות פיננסיות מסוימות, פוגע בדירוג האשראי הזמין לכל הגופים הפיננסיים שלו ומתפרסם במאגר המאפשר למבקשי מידע לקבל אישור בדבר החשבון מוגבל.

מדיניות גופים פיננסים רבים בנוגע למתן הלוואות למוגבלים בבנק הינה בדרך כלל קשיחה ובלתי מתירנית. גופים אלה רואים בלקוחות בין אם הם אנשים פרטיים ובין אם הם עסקים כלקוחות בעלי גורם סיכון משמעותי שלא לעמוד בתנאי החזר האשראי אותו הם מבקשים. לכן, בעלי חשבון בנק אשר הוגבל מתקשים לנהל את תזרים המזומנים הנחוץ לפעילותם ועלולים להגיע במהרה למצב של חדלות פרעון ולהכריז על פשיטת רגל.

אחד מהפתרונות הפיננסים שיכול לנקוט בעל חשבון בנק מוגבל אשר הינו הבעלים של נכס מסויים על מנת להמנע ממצב זה הוא משכנתא למוגבלים - מחזור משכנתא קיימת בשיעור אחוז גבוה יותר משיעור אחוז ערך המשכנתא הנוכחית לעומת שווי הנכס הממושכן. נקיטת פעולה זו תשאיר בידי בעל החשבון המוגבל סכום כסף נוסף בעזרתו יוכל לתכנן ולבצע את הצעדים הכלכליים המתאימים כדי לסיים את מוגבלות החשבון תוך ניהול תזרים המזומנים באופן מבוקר ומתוכנן, סגירת חובות, עיקולים והוצאות כספיות נוספות ושמירת בעלותו על נכסיו.

פתרון זה הינו לרוב פתרון מורכב. לכן מומלץ לבעל חשבון מוגבל אשר מעוניין לנקוט באסטרטגיה זו לפנות לשירותיו של יועץ משכנתאות מומחה אשר יתפור לו תוכנית פיננסית מסודרת המותאמת לנתוניו האישיים ולצרכיו, יתן לו ייעוץ צמוד וילווה אותו במשך התהליך עד להשלמתו.